Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Hulp nodig bij inloggen?

Oplossingen voor de app en Internet Bankieren

Komt u niet in de ABN AMRO app? Lukt inloggen met QR-code in Internet Bankieren niet, of heeft u ergens anders hulp bij nodig? We geven uitleg, zodat u snel verder kunt.

 

Hier wordt het meest naar gezocht

Problemen met de QR-code

Lukt het niet om de QR-code te scannen? Wacht totdat de code die u nu ziet verlopen is. Druk hierna op het pijltje voor een nieuwe. Alsnog niet gelukt? Kijk of u het scherm van uw laptop of pc helderder kunt maken. Uw app updaten op uw telefoon of tablet kan ook helpen.

Problemen met de identificatiecode

Wilt u een andere identificatiecode kiezen? Deze kunt u wijzigen als u uw huidige code weet. Bent u uw identificatiecode vergeten? Dan moet u de app opnieuw activeren op uw toestel. Ook als u drie keer de verkeerde code heeft ingetikt, activeert u de app opnieuw. Hierna kunt u een nieuwe code kiezen.

Mijn pas of pincode is geblokkeerd

Heeft u uw betaalpas per ongeluk geblokkeerd? Heel vervelend, maar het overkomt iedereen wel eens. Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in de ABN AMRO app. Ga naar Betalen > Betaalpassen. Selecteer de juiste betaalpas en tik op Deblokkeren.

Of via Internet Bankieren: ga naar Zelf regelen > Betaalpas > Betaalpas (de)blokkeren. Hier leest u meer informatie over wat u zelf kunt doen.

Hier wordt het meest naar gezocht

Problemen met de QR-code

Lukt het niet om de QR-code te scannen? Wacht totdat de code die u nu ziet verlopen is. Druk hierna op het pijltje voor een nieuwe. Alsnog niet gelukt? Kijk of u het scherm van uw laptop of pc helderder kunt maken. Uw app updaten op uw telefoon of tablet kan ook helpen.

Problemen met de identificatiecode

Wilt u een andere identificatiecode kiezen? Deze kunt u wijzigen als u uw huidige code weet. Bent u uw identificatiecode vergeten? Dan moet u de app opnieuw activeren op uw toestel. Ook als u drie keer de verkeerde code heeft ingetikt, activeert u de app opnieuw. Hierna kunt u een nieuwe code kiezen.

Mijn pas of pincode is geblokkeerd

Heeft u uw betaalpas per ongeluk geblokkeerd? Heel vervelend, maar het overkomt iedereen wel eens. Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in de ABN AMRO app. Ga naar Betalen > Betaalpassen. Selecteer de juiste betaalpas en tik op Deblokkeren.

Of via Internet Bankieren: ga naar Zelf regelen > Betaalpas > Betaalpas (de)blokkeren. Hier leest u meer informatie over wat u zelf kunt doen.

Meer vragen over inloggen met de app

Dit kan aan uw verbinding of toestel liggen. Check dus eerst of u internet heeft. Kijk daarna of u de app misschien moet updaten. Tik op ‘Werk bij’ of ‘Updaten’ in de App Store of Play Store. Staat er ‘Openen?’ Dan heeft u de nieuwste versie al. Het kan zijn dat u dan een software-update op uw telefoon moet installeren.
 
Soms heeft de app een storing. Als dit zo is, ziet u dat meteen op het inlogscherm. Probeer het later nog eens.

Open de app en tik linksboven op het QR-icoon. Scan de code op het inlogscherm van Internet Bankieren. Tik uw 5-cijferige identificatiecode in. Hierna kunt u verder op uw pc of laptop.

Ga in de app naar Profiel > Face ID instellen, Touch ID instellen of Vingerafdruk instellen. Zet de functie aan met het schuifje. Hierna vragen we om uw 5-cijferige identificatiecode. Klaar? Dan kunt u inloggen met uw vingerafdruk of met gezichtsherkenning.

Stel alleen uw eigen vingerafdruk of gezicht in op uw toestel. Lees meer informatie en veelgestelde vragen.

Als u wilt inloggen in Internet Bankieren, kan dat nu nog met de app óf de e.dentifier. Omdat de e.dentifier in de toekomst verdwijnt, kunt u het beste nu alvast de app downloaden. U hoeft niet per se te bankieren met de app: u gebruikt de app dan alleen voor inloggen en opdrachten bevestigen.

Ga in de app naar Profiel > Toegang en gebruik > 5-cijferige identificatiecode. Voer eerst de code in die u nu gebruikt. Kies daarna een nieuwe code en voer deze twee keer in. Klaar!

Dat kan zeker. Open de ABN AMRO app, maar log nog niet in. Tik op de foto > Profiel toevoegen. Vul uw zakelijke rekeningnummer in. Volg de stappen, daarna kunt u apart inloggen. Lees meer over een zakelijk profiel toevoegen.

ABN AMRO

Meer oplossingen

Inloggen kan op al onze webpagina's met de gele knop rechtsboven. Als u een pagina heeft bekeken, kan het zijn dat de gele inlog-knop buiten beeld is geraakt. Zo vindt u hem terug:

  • Klik ergens in de pagina
  • Ga omhoog met de pijltjes of met de Pagedown-toets
  • Of druk de toetsen Ctrl+home tegelijk in
  • Klik op de gele inlog-knop

Ziet u de knop nog steeds niet? Probeer de volgende oplossing of  log hier in .

Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heeft u geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heeft u het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heeft u de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? U moet dan eerst uw betaalpas activeren. Daarna kunt u het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heeft u de responsecode juist ingevuld?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact met ons op . Onze medewerkers gaan na waarom uw pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als u deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. U ziet zo'n melding meestal als u inlogt of een opdracht verstuurt. 

Dat is vervelend. Gelukkig kunt u het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
BATTERY WARNING

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of start een e.dentifier aanvraag.

CARD ERROR
  • Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe uw pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van uw betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek.
  • Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. 

Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk kapot. Lees hoe u direct zelf een nieuwe pas kunt regelen.

Pincode geblokkeerd

Verschijnt de melding 'pincode geblokkeerd' op uw e.dentifier? Dan heeft u 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd.

  • Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een pinautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Bent u uw pincode vergeten? Lees wat u kunt doen.
Respons is foutief, u hebt een nieuwe code

U heeft waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

U heeft nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

U krijgt deze waarschuwing omdat u twee keer een foutieve pincode heeft ingetoetst. U heeft nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt uw pas geblokkeerd. Weet u de pincode niet meer? Lees wat u kunt doen.

Pas ongeschikt/This card is invalid

Het gedeelte op de chip dat voor Internet Bankieren gebruikt wordt is defect. In de meeste gevallen kunt u de pas nog wel gebruiken om te betalen. De oplossing is een nieuwe pas aanvragen. ​

Als de chip op de pas geblokkeerd is. Deblokkeer de pas dan door het gebruik in een geldautomaat (geldopname of saldo informatie). Dit kan zowel in binnen als buitenland, met de juiste pincode. Werkt de pas hierna nog steeds niet? Vraag dan een nieuwe pas aan.

 

 

Is het probleem nog niet opgelost?