Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

E.dentifier aanvragen

We gaan afscheid nemen van de e.dentifier

Dit kan even wennen zijn. Daarom leggen we uit wat er voor u verandert.

ABN AMRO

Bankieren verandert niet, inloggen wel

U kunt blijven bankieren op uw PC of laptop, als u dat wilt. Dit hoeft niet op uw telefoon. Wat verandert er dan wel voor u? Eigenlijk alleen het inloggen. Dit doet u straks met de ABN AMRO app en niet meer met de e.dentifier.

U heeft geen e.dentifier meer nodig voor...

Inloggen in Internet Bankieren

Log in met QR en ga door op uw PC

De app activeren

Scan uw legitimatiebewijs in de app

Hoge bedragen overboeken

Dit kan in de app tot maximaal € 50.000

De ABN AMRO app is een veilige vervanger

Waarom is inloggen in Internet Bankieren met de app zo veilig? En hoe zorgen we dat de app veilig is en blijft? Onze collega Sjoerd geeft antwoord op uw vragen.

Bankieren via de laptop of app? De keuze blijft aan u

De app alleen voor inloggen

Blijft u het liefst bankieren op de laptop? Dat kan! Er zijn genoeg klanten die de app alleen gebruiken voor inloggen in Internet Bankieren.

Met de app bankieren

Makkelijk geld overboeken, shoppen op uw telefoon, bellen vanuit de app. Het is allemaal mogelijk. Met de app heeft u alles dichtbij.

Gloeilamp
MEEST GEKOZEN

ABN AMRO app

  • Meteen bij uw bankzaken
  • Veilig inloggen in Internet Bankieren, ook met vingerafdruk of gezichtsherkenning
  • Steeds nieuwe beveiligingsupdates
  • Geen e.dentifier of betaalpas nodig

E.dentifier

  • Tot 7 dagen levertijd, dus u kunt niet meteen bij uw bankzaken
  • Nog maar tijdelijk te gebruiken
  • Geen beveiligingsupdates

Veelgestelde vragen over de e.dentifier en de app

Als u gaat Internet Bankieren
Pak uw telefoon of tablet en open de ABN AMRO app. Tik op het icoon linksboven in de app: zo opent u de scanner. Scan de QR-code op het inlogscherm van Internet Bankieren. Hierna toetst u uw persoonlijke identificatiecode in en bent u ingelogd. U bankiert verder zoals u gewend bent, namelijk op uw pc of laptop.

Als u de ABN AMRO app gebruikt
Bankiert u met de app? Log dan in met uw persoonlijke identificatiecode, uw vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Ja, u kunt gerust dezelfde e.dentifier gebruiken als een familielid of huisgenoot. De e.dentifier is namelijk niet gebonden aan één persoon. U steekt gewoon uw eigen pas in de e.dentifier wanneer u gaat bankieren.

Heeft u een nieuw exemplaar ontvangen, maar kunt u al een e.dentifier lenen van iemand anders? Laat de e.dentifier dan in de verpakking en stuur deze retour naar ons. Gebruik hiervoor de sticker met het antwoordnummer. Goed om te weten: we vragen u nooit om uw betaalpas naar ons op te sturen. Dit gaat echt alleen om de e.dentifier.

De meeste bankzaken zijn al te regelen met de app. Heel soms is de e.dentifier nog wel nodig, bijvoorbeeld als u een bedrag hoger dan € 50.000 wilt overboeken.

Dat we afscheid gaan nemen van de e.dentifier, is de juiste keuze voor de toekomst. De e.dentifier is steeds moeilijker te beveiligen, omdat u er geen updates op kunt installeren. De ABN AMRO app kunt u elke twee weken updaten naar een nieuwe versie, met de nieuwste beveiliging. Daardoor is de app een veilige vervanger.

Wanneer de e.dentifier precies verdwijnt, hoort u op tijd van ons via e-mail en bankmail.