Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Bankieren met vingerafdruk, Touch ID of Face ID

Dit moet u erover weten

  • Bankieren met vingerafdruk of gezichtsherkenning
  • In plaats van uw identificatiecode
  • Veilig: uw vingerafdruk en gezicht zijn uniek

De voordelen op een rijtje

Mobiel bevestiging
ABN AMRO
ABN AMRO

Sneller en simpeler bankieren dan met uw identificatiecode

Uw vingerafdruk en gezicht zijn uniek en door niemand te raden

Inloggen en betalen zonder dat iemand ziet welke code u intikt

Mobiel bevestiging

Sneller en simpeler bankieren dan met uw identificatiecode

ABN AMRO

Uw vingerafdruk en gezicht zijn uniek en door niemand te raden

ABN AMRO

Inloggen en betalen zonder dat iemand ziet welke code u intikt

ABN AMRO

Snel, simpel én veilig

Met uw vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS) kunt u in de app inloggen en uw bankzaken regelen. Zoals een overboeking doen, betalen met iDEAL of beleggingsorders plaatsen. U gebruikt dit in plaats van uw identificatiecode. 

Gebruikt u een Android-toestel met vingerafdruk?

1. Stel uw vingerafdruk in via de instellingen van uw toestel. 
2. Open de ABN AMRO app op uw toestel en log in.
3. Tik onderin het scherm op Profiel.
4. Tik in het volgende scherm op vingerafdruk instellen.
5. Zet de functie aan of uit met het schuifje en tik op Opslaan. 
6. Lees het korte veiligheidsbericht en tik op Ja.
7. Accepteer de voorwaarden en voer uw 5-cijferige identificatiecode in.
8. Scan uw vingerafdruk.

Klaar! Vanaf nu kunt u inloggen en bankieren met uw vingerafdruk.

Stel vingerafdruk, Touch ID of Face ID alleen in als niemand anders uw toestel gebruikt

Zorg dat alleen uw eigen vingerafdruk of gezicht op uw toestel is geregistreerd. Als ook anderen hiermee in uw telefoon of tablet kunnen komen, kunnen zij hiermee inloggen in de ABN AMRO app. Ze kunnen dan bijvoorbeeld een overboeking doen vanaf uw betaalrekening.

Opnieuw registreren

Wilt u zeker weten dat alleen uw eigen vingerafdruk of gezicht op uw toestel is geregistreerd? Verwijder alle scans en registreer uw eigen vingerafdruk of gezicht opnieuw.

Gebruikt u een iPhone of iPad met Touch ID of Face ID?

1. Stel Touch ID of Face ID in via de instellingen van uw toestel. 
2. Open de ABN AMRO app op uw toestel en log in.
3. Tik onderin het scherm op Profiel.
4. Tik in het volgende scherm op Touch ID instellen of Face ID instellen. 
5. Zet de functie aan of uit met het schuifje en tik op Opslaan.
6. Lees het korte veiligheidsbericht en tik op Ja.
7. Accepteer de voorwaarden en voer uw 5-cijferige identificatiecode in. 

Klaar! Vanaf nu kunt u inloggen en bankieren met uw vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Stel vingerafdruk, Touch ID of Face ID alleen in als niemand anders uw toestel gebruikt

Zorg dat alleen uw eigen vingerafdruk of gezicht op uw toestel is geregistreerd. Als ook anderen hiermee in uw telefoon of tablet kunnen komen, kunnen zij hiermee inloggen in de ABN AMRO app. Ze kunnen dan bijvoorbeeld een overboeking doen vanaf uw betaalrekening.

Opnieuw registreren

Wilt u zeker weten dat alleen uw eigen vingerafdruk of gezicht op uw toestel is geregistreerd? Verwijder alle scans en registreer uw eigen vingerafdruk of gezicht opnieuw.

Samen de ABN AMRO app op één toestel gebruiken? Dat kan!

Wilt u samen met familie of iemand die u goed kent de ABN AMRO app op één toestel gebruiken? Dat kan! U kunt meer dan één gebruiker toevoegen aan de app. Vingerafdruk, Touch ID en Face ID werken dan alleen niet: u bankiert allebei gewoon met uw persoonlijke identificatiecode.
Eén
Twee
Drie

Ga naar het inlogscherm van de ABN AMRO app

Tik op het logo of op uw foto

Tik op 'Profiel toevoegen' en volg de stappen

Eén

Ga naar het inlogscherm van de ABN AMRO app

Twee

Tik op het logo of op uw foto

Drie

Tik op 'Profiel toevoegen' en volg de stappen

Vragen over vingerafdruk, Touch ID en Face ID

  • Op iOS-toestellen kunt u bankieren met Touch ID of Face ID
  • Op Android-toestellen kunt u alleen bankieren met Vingerafdruk

Belangrijk: uw toestel moet een nieuwe softwareversie van iOS of Android hebben. Check de versie van uw software.

De scans van uw vingerafdrukken of gezicht worden versleuteld opgeslagen op een beveiligde chip op uw telefoon. ABN AMRO heeft geen toegang tot die chip. De gegevens over uw vingerafdruk of gezicht zijn dus niet bij ons bekend.

  • Als er een vingerafdruk of gezicht is verwijderd of toegevoegd op uw toestel, dan krijgt u een melding. Bovendien wordt de functie in de app geblokkeerd. U moet dan Vingerafdruk, Touch ID of Face ID opnieuw aanzetten en bevestigen met uw identificatiecode.
  • Wilt u zeker weten dat alleen uw eigen vingerafdruk of gezichtsscan is geregistreerd? Verwijder alle vingerafdrukken of gezichtsscans en registreer die van uzelf opnieuw. Stel ook een schermbeveiliging in.

Jazeker. Als uw vingerafdruk of gezichtsherkenning niet werkt, kunt u met uw identificatiecode inloggen en betalen met de ABN AMRO app.

Dit kan verschillende redenen hebben:

  • Kunt u bij het inloggen kiezen uit meer dan één rekening? Bijvoorbeeld omdat ook uw partner op hetzelfde toestel de app gebruikt voor zijn bankzaken? Dan kunt u uw vingerafdruk of gezichtsherkenning niet gebruiken. U kunt dan uw bankzaken regelen met uw identificatiecode.
  • Heeft u een Android-toestel met een vingerafdrukscanner en de juiste versie, en kunt u vingerafdruk toch niet inschakelen? Dan wordt uw Android-toestel niet ondersteund. Dit is helaas bijvoorbeeld het geval bij een Samsung Galaxy S5 en Note 4. Dit heeft een technische oorzaak en ligt niet aan de ABN AMRO app of uw Android-toestel.

Heeft u iemand gemachtigd voor uw betaalrekening? En gebruikt de gemachtigde hiervoor ook de ABN AMRO app? Dan kan uw gemachtigde zelf kiezen om zijn vingerafdruk of gezichtsherkenning in te stellen. Wilt u dit niet? Zet dan via Internet Bankieren het gebruik van de identificatiecode stop. Dat betekent dat de gemachtigde alleen nog toegang tot uw rekening heeft door in te loggen in Internet Bankieren. Voor zijn eigen betaalrekening kan de gemachtigde wel gewoon de app gebruiken met identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Heeft u ingesteld dat uw kind de ABN AMRO app mag gebruiken? Dan kan uw kind zelf kiezen om de vingerafdruk of gezichtsherkenning in te stellen. Wilt u dit niet? Zet dan via Internet Bankieren het gebruik van de identificatiecode stop. Dat betekent dat uw kind alleen nog bankzaken kan regelen door in te loggen in Internet Bankieren.