We nemen maatregelen en we doen ons best om fraude te voorkomen. Maar het is belangrijk dat u ook zelf weet, wat u wel of juist niet moet doen. Wat dat is? U leest het hieronder.
De 5 veiligheidsregels
Houd uw geheim
Zorg ervoor dat uw (digitale) betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
Beveilig de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken
Controleer regelmatig uw betaalrekening
Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op
Telefoon kwijt? Bel uw provider en laat uw simkaart blokkeren. Doe aangifte bij de politie. Én verwijder de toestelregistratie voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren
Houd uw wifi-code geheim. Deel het wachtwoord alleen met familie en vrienden die u goed kent. En wijzig de wifi-code regelmatig
Wat mag u onder meer van ons verwachten?
We delen kennis en ervaring, bijvoorbeeld met andere banken en politie
We zorgen met dat betalingen technisch veilig zijn
We proberen valse websites/e-mails uit de lucht te halen
We proberen gestolen geld terug te halen
We heffen rekeningen van op
We proberen frauduleuze betalingen te herkennen
We geven u informatie over veilig bankieren, ook samen met andere banken
Als u de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd. Zo zorgen wij dat u veilig bankiert. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens.
We doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Zo worden alle gegevens in Internet Bankieren versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding. Benieuwd wat u zelf kunt doen om veilig te bankieren via internet?