Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Uw persoonsgegevens

Zorg dat al uw gegevens kloppen

Kloppen uw gegevens?

  • Dan kunnen we u goed bereiken
  • Samen strijden we tegen criminaliteit 
  • Voor een veiligere financiële omgeving

Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens compleet zijn en kloppen. Dan kunnen we u bereiken als dat nodig is. Verandert er iets in uw gegevens? De meeste gegevens kunt u zelf aanpassen. Het kan ook zijn dat we u vragen gegevens, zoals uw ID, aan te leveren. Of om ze te controleren en te bevestigen. Graag leggen we uit hoe u dit doet, en waarom we dit vragen.

Uw gegevens bevestigen

Veilig en eenvoudig met de ABN AMRO app!
 
Heeft u van ons het verzoek gekregen om uw persoonsgegevens te bevestigen? Bekijk de video hiernaast om te zien hoe u dit doet. Of volg de 3 stappen onder de video.

Let op: u kunt uw gegevens alleen bevestigen als u een verzoek van ons heeft gekregen. Uw gegevens controleren of zelf iets aanpassen? Hoe dat moet leest u hier

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen:

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  • Log in.
  • Tik rechtsonder op ‘Profiel’.
  • Tik daarna op ‘Persoonsgegevens’. 

Via Internet Bankieren:

  • Log in. 
  • Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  • Klik daarna op ‘Persoonsgegevens'.

Heeft u geen toegang tot de ABN AMRO app of Internet Bankieren?
Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw identiteitsgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres en adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op ‘wijzigen’ en pas uw gegevens aan. Sla ze daarna op. 

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol helemaal naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens dan nog één keer definitief. Tik hiervoor op de gele knop ‘Ja, bevestig’. U ziet nu een melding dat het is gelukt. U bent nu klaar!

In Internet Bankieren:

Heeft u uw gegevens gecontroleerd? En heeft u alles in orde gemaakt? Dan is de bevestig-knop onderaan de pagina geel. Zet eerst een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd, en klik daarna op de gele knop ‘Bevestig’. U bent nu klaar!

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen:

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  • Log in.
  • Tik rechtsonder op ‘Profiel’.
  • Tik daarna op ‘Persoonsgegevens’. 

Via Internet Bankieren:

  • Log in. 
  • Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  • Klik daarna op ‘Persoonsgegevens'.

Heeft u geen toegang tot de ABN AMRO app of Internet Bankieren?

Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw identiteitsgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres en adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op ‘wijzigen’ en pas uw gegevens aan. Sla ze daarna op. 

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol helemaal naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens dan nog één keer definitief. Tik hiervoor op de gele knop ‘Ja, bevestig’. U ziet nu een melding dat het is gelukt. U bent nu klaar!

In Internet Bankieren:

Heeft u uw gegevens gecontroleerd? En heeft u alles in orde gemaakt? Dan is de bevestig-knop onderaan de pagina geel. Zet eerst een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd, en klik daarna op de gele knop ‘Bevestig’. U bent nu klaar!

Waarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen?

We willen u graag kunnen bereiken als dat voor u belangrijk is. Zoals wanneer we u een nieuwe betaalpas sturen. Ook moeten banken volgens de wet de juiste persoonsgegevens van klanten hebben. Bijvoorbeeld om misbruik van uw rekening te voorkomen.

Meer weten? Bekijk dan de video hiernaast, of controleer direct uw gegevens via de knop hieronder. 

Veelgestelde vragen

Het klopt dat we u periodiek vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. We vragen u altijd om dit te doen in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. In uw beveiligde omgeving dus. 

Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen bijvoorbeeld nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. Meer tips? Lees verder op: veilig bankieren.  

De volgende gegevens kunt u zelf wijzigen in de ABN AMRO app of Internet Bankieren: 

  • Aanhef, roepnaam en partnernaam (deze kunt u toevoegen aan uw eigen achternaam)
  • Telefoonnummer(s) 
  • E-mailadres
  • Adresgegevens
  • Land(en) waar u belastingplichtig bent (let op: pas dit alleen aan als u zeker weet dat dit is veranderd)
  • Burgerservicenummer (BSN): dit kunt u alleen aanpassen als hier nog geen geldig BSN staat ingevuld
U kunt uw voornaam of achternaam alleen zelf wijzigen als hier een kleine fout in staat, bijvoorbeeld een spelfout. Om dit te doen levert u uw ID aan via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Wij corrigeren dan de fout in uw naam. Dit duurt 2-5 werkdagen. 

Is uw officiële voornaam of achternaam veranderd? Dit kunt u niet zelf wijzigen. Maak een afspraak om deze wijziging door te laten voeren. Let op: bij een wijziging van de voornaam of achternaam vragen we om extra bewijslast. Bijvoorbeeld een Koninklijk Besluit, Uittreksel Basisadministratie Personen, Gerechtelijke uitspraak of geboorteakte + aanhangsel. Zorg dat u voor uw afspraak deze informatie heeft verzameld.  

Wilt u de naam van uw partner toevoegen aan uw officiële achternaam? Dat kunt u zelf regelen. Dit doet u zo: ga via de ABN AMRO app of Internet Bankieren naar 'Profiel’ en dan naar ‘Persoonsgegevens’. Bij ‘Voorkeursnaam’ kunt u uw partnernaam toevoegen.  
Hebben we u gevraagd om uw gegevens te controleren en te bevestigen? En heeft u dit gedaan? Dan ontvangt u binnen enkele dagen een bevestiging van ons via Bankmail en e-mail (als uw e-mailadres bekend is bij ons).

Als u klant bij ons bent, gebruiken we uw persoonsgegevens. Dat doen we niet zomaar. Daar zijn regels voor. En daar houden we ons aan.

Natuurlijk mogen wij uw persoonsgegevens niet zomaar opvragen of gebruiken. Dat mag alleen als we daar een bepaalde reden voor hebben. Zo is het in uw en ons belang dat we uw gegevens op orde hebben om veilig te kunnen bankieren.

Meer weten over hoe we omgaan met persoonsgegevens? U leest het in onze privacyverklaring.

Uw burgerservicenummer (BSN) en/of buitenlands nummer gebruiken we om financiële informatie, zoals het saldo op rekeningen, met de Belastingdienst te delen. Heeft de Belastingdienst al uw gegevens? Dan kunt u de vooraf ingevulde belastingaangifte gebruiken. Wel zo gemakkelijk. 
 
Het doorgeven van financiële informatie aan de Belastingdienst is wettelijk verplicht. Dat kan niet zonder het BSN. Ook hebben we het BSN van klanten nodig voor het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. 
 
Meer weten over het gebruik van het BSN? Kijk op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens

Veilig bankieren

Ga voorzichtig om met al uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO vragen bijvoorbeeld nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. We vertellen u graag meer over veilig bankieren.