Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

man kijkt naar telefoon

Deblokkeren betaalpas

Via ABN AMRO app

  1. Log in
  2. Kies de pas die u wilt deblokkeren
  3. Klik op 'deblokkeren'
  4. Klaar! Uw pas is gedeblokkeerd

Deblokkeren doet u zo:

icoon

Via de ABN AMRO app

Als u zelf de pas geblokkeerd heeft, kunt u deze ook weer zelf deblokkeren. Open de app en kies in de balk bovenin 'Betalen'. Ga naar 'Betaalpassen'. Kies de betaalpas en tik op blokkeren.

icoon

Via Internet Bankieren

Heeft u de app niet? Ga dan in Internet Bankieren naar 'Zelf regelen' en kies 'deblokkeren' onder uw betaalpas. Dit is alleen mogelijk als u nog kunt inloggen. Bijvoorbeeld met een extra pas van uw gezamelijke rekening.

icoon

Lukt het niet online?

Bel dan met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Eenvoudig online deblokkeren

Vaak kunt u gewoon zelf uw pas deblokkeren via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Online deblokkeren kan als:

  • U zelf uw pas heeft geblokkeerd via de ABN AMRO app of Internet Bankieren
  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst bij een geldautomaat of tijdens het pinnen in een winkel

Heeft u geen ABN AMRO app?

Deblokkeer dan uw pas via Internet Bankieren. Hier heeft u een andere pas voor nodig (bijvoorbeeld van een gezamenlijke rekening) die gekoppeld is aan uw betaalrekening.

Lukt het niet online? Neem dan contact met ons op .

Kunt u niet meer inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app?

In een paar stappen kan chatbot Anna u helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie u bent. Daarna helpt een van onze medewerkers u verder met het deblokkeren van uw pas.

Heeft u een nieuwe betaalpas of een vervangende betaalpas?

Deze hoeft u niet te deblokkeren. Een nieuwe betaalpas moet u activeren via de telefoon met de code in de brief. Een vervangende betaalpas kunt u activeren door te pinnen bij een geldautomaat of in een winkel (uw pincode blijft hetzelfde).

icoon
geldmaat geldautomaat

Deblokkeren bij een geldautomaat

Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als:

  • U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.dentifier
  • Uw e.dentifier aangeeft dat uw pincode geblokkeerd is

U kunt alleen via een geldautomaat deblokkeren als u uw pincode nog weet. Pincode vergeten? Neem dan telefonisch contact met ons op.