Moet u de ABN AMRO app (opnieuw) activeren? Stap voor stap gaan we over op een nieuwe manier om dit te doen. Meer dan uw toestel, pas- en rekeningnummer en uw identiteitsbewijs heeft u daarvoor niet nodig. We leggen uit hoe het werkt.
Om de ABN AMRO app te activeren vult u eerst uw rekeningnummer en pasnummer in. Daarna kiest u de manier waarop u zich wilt identificeren. De identiteitsbewijzen die u kunt gebruiken zijn:
Volg de uitleg op het scherm om een goede foto van uw identiteitsbewijs te maken. Een paar tips:
Leg uw toestel op uw identiteitsbewijs en tik op ‘Scan’. Uw toestel leest de NFC-chip in het ID en haalt alle informatie op. We helpen u in de app op weg met het maken van een goede scan.
Dit is alleen ter controle. Hiermee zien we dat u de persoon bent op het ID. Uw foto wordt nergens anders voor gebruikt. Een paar tips:
Kies tot welk bedrag u geld wilt kunnen overmaken zonder e.dentifier. Maakt u op uw toestel gebruik van inloggen met vingerafdruk (Touch ID) of gezichtsherkenning (Face ID)? Dan krijgt u ook de vraag of u dit voor de ABN AMRO app wilt gebruiken. Daarmee kunt u veilig en snel inloggen of opdrachten bevestigen.
De identificatiecode bestaat uit 5 cijfers. Heeft u al een code? U kunt dezelfde als voorheen invullen, maar mag ook een nieuwe code kiezen. Met deze code logt u in als u geen vingerafdruk (Touch ID) of gezichtsherkenning (Face ID) gebruikt. Of als inloggen op één van die manieren even niet werkt.
Uw gegevens worden verstuurd en gecontroleerd. Dit kan even duren. Als de controle succesvol is, komt u op uw rekeningoverzicht uit.
Vindt u het fijn om naar de uitleg te kijken en luisteren? In de video hiernaast laat onze adviseur zien hoe u de ABN AMRO app met uw ID activeert.