Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Herken de signalen

Meestal vinden er een aantal incidenten plaats die iemand slachtoffer maken van financieel misbruik. Lees hieronder waaraan u financieel misbruik kunt herkennen.

 

Onverklaarbare afschrijvingen of geldopnames

Ziet u op uw rekeningoverzicht afschrijvingen of pin-opnames die u niet kunt verklaren? Controleer uw bij- en afschrijvingen in Internet Bankieren en probeer op basis van de gegevens in de afschrijving te achterhalen wat er is gebeurd. Komt u er niet uit? Neem contact op met uw bank.

Uw overboeking wordt niet afgeschreven

Vertelt iemand u dat uw overboeking niet is gelukt? Maak het bedrag niet direct opnieuw over. Controleer eerst of het bedrag bij u is afgeschreven en wacht nog even. Het kan een werkdag duren voordat de overboeking is verwerkt.

U ontvangt geen papieren rekeningafschriften meer

Bent u gewend om elke maand papieren afschriften te ontvangen en krijgt u ze niet meer? Bekijk in Internet Bankieren of de ABN AMRO app of de verzending is stopgezet. Als dat zo is, verschijnt een melding. Is de verzending niet stopgezet? Neem contact op met uw bank.

Automatische incasso's worden niet meer afgeschreven

Worden uw automatische incasso's of overboekingen afgekeurd? Bijvoorbeeld uw huur of hypotheek? Of uw energie- of zorgkosten? 

  • Neem contact op met de betreffende instantie als een incasso niet wordt verwerkt
  • Bekijk in Internet Bankieren de status van uw incasso's
  • U kunt ook de Seniorenlijn bellen  en een adviseur vragen dit uit te zoeken.

U ontvangt aanmaningen van incassobureaus

Ontvangt u herinneringen of aanmaningen van incassobureaus terwijl u altijd op tijd uw rekeningen betaalt? Neem contact op met de betreffende instantie.