Online checkt u makkelijk de status van uw betaling. In de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Zo weet u of uw betaling nog in behandeling is of is afgekeurd. Hieronder ziet u waar u de status van uw betaling kunt vinden.
ABN AMRO app
Open de app en log in
Tik op de rekening waarvan u de bij- en afschrijvingen wilt checken
Zet onder de groene balk uw vinger op 'Bij en af' en schuif de regel naar links.
Tik dan op 'In behandeling en afgekeurd'.
Hier ziet u de status van uw betalingen (een afgekeurde betaling blijft 45 dagen in dit overzicht staan)
Internet Bankieren
Klik op de knop hieronder en log in
Klik op de rekening waarvan u de bij- en afschrijvingen wilt checken
In het overzicht ziet u alle bij- en afschrijvingen
Links daarvan ziet u 'Bij- en afschrijvingen' staan
Klik daaronder op 'In behandeling' of 'Afgekeurd' en bekijk de status van uw betalingen (een afgekeurde betaling blijft 45 dagen in dit overzicht staan)
In behandeling of afgekeurd
Bekijk hieronder welke betalingen u kunt terugvinden bij ‘In behandeling’ of ‘Afgekeurd’.
Overboekingen in euro naar een rekening buiten het SEPA-gebied en overboekingen in buitenlands geld staan bij ‘In behandeling’ omdat ze niet altijd direct verwerkt kunnen worden.
Als het rekeningnummer en/of de naam onjuist zijn, dan staat de overboeking bij ‘Afgekeurd’.
Als u geld overmaakt en niet genoeg saldo heeft dan staat de overboeking bij ‘In behandeling’. Vult u uw saldo binnen 4 werkdagen weer aan? Dan gaat de betaling gewoon door. Anders staat de betaling bij ‘Afgekeurd’.
Als een automatische incasso van uw rekening moet worden afgeschreven en u niet genoeg saldo heeft, dan staat de incasso bij ‘In behandeling’. Vult u uw saldo binnen 4 werkdagen na de datum van de incasso weer aan? Dan gaat de incasso gewoon door. Anders staat de incasso bij ‘Afgekeurd’.