Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Vragen over rekeningen, bij- en afschrijvingen

Ga naar 'Rekeningen >Selecteer de drie puntjes naast Rekeningoverzicht en kies Meer instellingen'. Zet dan aan de linkerkant een vinkje bij 'Totaalsaldo tonen'.

Ga naar 'Rekeningen >Selecteer de drie puntjes naast Rekeningoverzicht en kies Meer instellingen'. Hier kunt u het volgende doen:

  • Zet uw rekeningen in een volgorde die u zelf handig vindt.
    Dit gaat zo: ga op een rekening staan. Ziet u een handje? Houd de linker muisknop ingedrukt en sleep de rekening naar boven of beneden.

  • Kies welke rekeningen u in uw overzicht wilt zien, of juist niet.
    Dit gaat zo: ga op een rekening staan. Ziet u een handje? Houd de linker muisknop ingedrukt en sleep de rekening naar 'Wel zichtbaar in overzicht' of 'Niet zichtbaar in overzicht'.

  • Geef uw rekening een andere naam die u zelf duidelijk vindt.
    Dit gaat zo: klik op de rekening en klik even in het veld waarin de naam staat. Verander de naam en klik op 'opslaan'.

  • Geef uw rekening een foto om hem makkelijk te herkennen.
    Dit gaat zo: klik aan de linkerkant onder 'Manier van rekeningen weergeven' op het kleine zwarte pijltje. Kies dan voor 'Uitgebreid: met afbeeldingen'. Klik dan op het groene potloodje bij de rekening waar u de foto wilt plaatsen en volg de aanwijzingen.

Ga naar 'Rekeningen >Selecteer de drie puntjes naast Rekeningoverzicht en kies Meer instellingen'

  • Klik op 'Andere bank toevoegen' en volg de instructies.
  • Ga naar uw ABN AMRO rekeningoverzicht. 
  • Klik op 'Rekeningen bij andere banken'. U ziet van elke rekening de laatste 5 bij- en afschrijvingen en het saldo. 
  • Wilt u één bij- of afschrijving afdrukken?
    Ga naar 'Rekeningen'. Klik op een rekening om deze te selecteren. Klik op de bij- of afschrijving die u wilt afdrukken. Klik dan op 'Print overboeking'.
  • Wilt u meer bij- of afschrijvingen tegelijk afdrukken?
    Klik in uw rekeningoverzicht op een rekening. U gaat dan naar de bij- en afschrijvingen van die rekening. Klik rechtsboven op 'rekeningopties'. Kies voor 'afschriften downloaden' of 'mutaties downloaden' en druk het overzicht daarna af.

Soms kan een opdracht niet worden verwerkt. Bijvoorbeeld omdat op het moment van betaling er niet genoeg saldo op de rekening stond. Ook kan een betaling soms langer duren, bijvoorbeeld als u overboekt naar een buitenlandse bank. Zo kunt u zien of uw betaling afgekeurd of nog in behandeling is: 

  • Klik bij 'Rekeningen' op de rekening waarmee u ze betaalt. 
  • Klik dan helemaal links op 'In behandeling' of 'Afgekeurd'.

Hier vindt u een overzicht van betalingen die binnenkort van uw rekening worden afgeschreven:

  • Automatische incasso's:
    Klik bij 'Rekeningen' op de rekening waarmee u deze betaalt. Klik dan helemaal links (onder de gele knop) op 'Incasso's'. U ziet dan welke incasso's binnen 24 uur worden afgeschreven, welke zijn afgekeurd of al verwerkt.
  • Periodieke overboekingen:
    Klik bij 'Rekeningen' op de rekening waarmee u ze betaalt. Klik dan helemaal links op 'Gepland en periodiek > Alles tonen > Alleen periodieke overboekingen'.
  • Overboekingen die u heeft ingepland voor later:
    Klik bij 'Rekeningen' op de rekening waarmee u ze betaalt. Klik dan helemaal links op 'Gepland en periodiek > Alles tonen > Alleen ingeplande overboekingen'.
  • Log in in Internet Bankieren en klik op de rekening waarvan u een bij- of afschrijving zoekt
  • U ziet links in het scherm onder Bij- en afschrijvingen (In behandeling, Afgekeurd, Gepland en periodiek, Incasso's) een zoekveld
  • Vul de naam, het rekeningnummer van de ontvanger in of (een deel van de) de omschrijving
  • Kies Bij (voor zoeken op bijschrijvingen) of Af (voor zoeken op afschrijvingen)
  • Selecteer een periode en klik op Zoek
  • U ziet het resultaat van uw zoekopdracht in uw rekeningoverzicht

Bekijk het stappenplan

Wilt u geen papieren rekeningafschriften meer ontvangen? Zet dit stop via Internet Bankieren

Wilt u de frequentie aanpassen van het ontvangen van rekeningafschriften? Neem dan contact met ons op.

Callcenter man