Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Hulp bij de ABN AMRO app

Met welk onderwerp kunnen we helpen?

Hier beantwoorden we steeds de meestgestelde vragen over de app. Wat is een identificatiecode precies? Hoe zit het als u uw telefoon kwijtraakt? En wat als u geen toestel heeft voor de app? We leggen het u uit.

Wat andere klanten vragen over de app

Hoe log ik in met de app?

Open de app. Tik op de scanner linksbovenin. Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren en scan de QR-code die u ziet. Toets uw identificatiecode in, en u bent ingelogd.

Wat is een identificatiecode?

Als u de app voor het eerst instelt, kiest u een code van 5 cijfers. Hiermee beveiligt u uw app. We vragen om de code tijdens het bankieren. Bijvoorbeeld wanneer u inlogt, en als u geld overboekt.

Wat als mijn telefoon kwijt is?

Uw app is beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Daar kan niet zo snel iemand in. Kom toch snel in actie. Verwijder de toegang van uw oude telefoon in Internet Bankieren.

oudere vrouw kijkt op telefoon

Moet ik bankieren met de app?

Bankieren met uw telefoon hoeft zeker niet. Er zijn genoeg klanten die de app alleen gebruiken voor inloggen in Internet Bankieren. Zo kunt u de app dus ook zien: als vervanger voor de e.dentifier.

telefoon op tafel

Kan ik thuis een cursus over de app volgen?

Ja, dat kan iedere maand. Op een moment dat u uitkomt. In 45 minuten maakt u kennis met de app. Wat u dan leert? Denk aan geld overboeken, bellen vanuit de app en uw pas blokkeren.

Vrouw aan keukentafel kijkt naar boven

Wat als ik nog geen toestel heb voor de app?

U heeft een geschikte telefoon of tablet nodig als u de app wilt gebruiken. Lees waar u op kunt letten bij het doen van uw aankoop. Of bekijk onze samenwerking met Samsung en vind een smartphone met korting.

Voor als u de app nog niet heeft

man regelt bankzaken op mobiele telefoon

De ABN AMRO app downloaden

Download de app voor uw iPhone of ipad in de App Store van Apple. Voor een telefoon of tablet met Android downloadt u de app in de Google Play Store .

Ik wil een handleiding voor Apple Ik wil een handleiding voor Android
Vrouw kijkt samen met haar kleinzoon naar haar smartphone

Met de app beginnen

Heeft u de ABN AMRO app gedownload? Dan hoeft u 'm alleen nog te activeren. Pak alvast uw identiteitsbewijs en volg de stappen in de app.

Bekijk onze handleiding (pdf)
Beeldbankieren op laptop

Meer vragen en antwoorden

U kunt de ABN AMRO app gebruiken op een toestel met iOS, iPadOS of Android. Apple (van iOS/iPadOS) en Google (van Android) geven meerdere keren per jaar beveiligingsupdates uit. Deze updates beschermen uw telefoon of tablet. Krijgt een toestel die update niet meer? Dan is deze niet goed beschermd.

Google, Apple en fabrikanten bepalen zelf wanneer een toestel geen updates krijgt. Vaak gebeurt dit bij oudere toestellen. U kunt dan geen nieuwe versie van iOS, iPadOS of Android installeren en krijgt geen beveiligingsupdates meer.   

We vinden het belangrijk dat u de ABN AMRO app op een toestel gebruikt dat volledig beschermd is. Daarom werkt de app alleen op telefoons en tablets met een nieuwere versie van iOS, iPadOS of Android. Kunt u de app niet downloaden? Misschien is uw toestel verouderd of moet u een nieuwere versie van uw besturingssysteem installeren.

U kunt op uw toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android u gebruikt. De informatie vindt u terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.

Ziet u minstens Android 9 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kunt u de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal, kijk dan of u een update kunt installeren. Als dat niet kan, is uw toestel niet geschikt.

Nee, dat kan niet. De app is goed beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Uw bankzaken zijn niet toegankelijk voor anderen. Is uw telefoon echt kwijt? Verwijder de toegang van uw oude toestel in Internet Bankieren. Hier vindt u meer uitleg.

Hoe kan ik inloggen in Internet Bankieren?
U kunt daar nu nog de e.dentifier voor gebruiken. Heeft u al geen e.dentifier meer? Leen dan eenmalig een telefoon van uw partner of familielid. Of misschien heeft u wel een tablet of iPad liggen waar u de app tijdelijk op kunt zetten.

Lukt het blokkeren van de app niet? Dan kunt u met ons chatten of bellen .

De overgang naar de ABN AMRO app is niet voor iedereen vanzelfsprekend. We bieden graag extra hulp bij digitaal bankieren, zodat u zich kunt voorbereiden op de veranderingen. U kunt altijd uw bankzaken bij ons regelen. Ook in de toekomst.    

Laat u uw bankzaken liever door iemand anders regelen, namens u? U kunt een machtiging aanvragen. De gemachtigde persoon kan dan uw rekening inzien en namens u bankieren. Zo kan bijvoorbeeld uw kind geld voor u overmaken, of uw betaalpas blokkeren als deze kwijt is.