De ABN AMRO app kan gebruikt worden met een groter lettertype. U kunt de lettergrootte op uw tablet of telefoon aanpassen via de instellingen. Dit doet u onder het kopje ‘toegankelijkheid’. De tekst in de ABN AMRO app verandert mee en wordt groter. Heeft u een toestel met Android en draait u ‘m om? Dan draait het scherm van de ABN AMRO app mee.
In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we u uit hoe u het lettertype op een iPhone of Android-telefoon groter maakt.
De ABN AMRO app werkt met een duidelijk verschil in kleuren (contrast). Daarbij houden we ook rekening met kleurenblindheid. Kleur wordt altijd in combinatie met een icoon gebruikt.
Voor telefoons met iOS of tablets met iPadOS is het mogelijk om de ABN AMRO app met een donker scherm te gebruiken. Deze ‘donkere modus’ zet u zelf aan via de instellingen op uw toestel. De app past zich hierop aan. In de toekomst wordt dit ook mogelijk voor Android.
U kunt de ABN AMRO app met een schermlezer gebruiken. Die leest voor wat er op het scherm te zien is. De schermlezer staat standaard als hulpmiddel op een telefoon of tablet. VoiceOver voor iOS/iPadOS en TalkBack voor Android. U zet VoiceOver en Talkback aan via uw instellingen. Dit doet u onder het kopje ‘toegankelijkheid’.
In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we u uit hoe u TalkBack of VoiceOver aanzet.
De ABN AMRO app ondersteunt ook brailleleesregels. Hiermee kunt u lezen wat er op het scherm staat. De meeste leesregels kunt u via bluetooth aan uw mobiel of tablet aansluiten. U heeft dan wel VoiceOver of TalkBack nodig. Die kunt u aanzetten via uw instellingen.
Een groot aantal Geldmaten heeft een spraakfunctie. Bij ieder scherm hoort u wat u moet doen. Zo kunt u zelf geld storten en opnemen. U start deze functie door uw koptelefoon in de automaat te steken. De opening hiervoor zit aan de rechterkant en is duidelijk voelbaar.
Heeft u extra hulp of ondersteuning nodig? Onze Financiële zorgcoach helpt bij het doen van uw bankzaken. Via de telefoon, Beeldbankieren of bij u thuis. De zorgcoach overlegt samen met u hoe we u het beste kunnen helpen.
Het kan zijn dat een hulpmiddel nog niet probleemloos werkt. We blijven aan verbeteringen werken. Zo proberen we de ABN AMRO app nog fijner in gebruik te maken bij grote letters. In de toekomst kijken we naar ondersteuning voor een extra toetsenbord en andere hulpmiddelen.