Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Vrouw zit aan haar keukentafel achter haar laptop

Hulp bij bankieren als u blind bent of slecht ziet

We hebben verschillende hulpmiddelen om te bankieren als u blind bent of slecht ziet. Zo zijn er Geldmaten met spraak en kunt u de ABN AMRO app met een schermlezer gebruiken. We zetten alle hulp voor u op een rij. 

 
 

Hulpmiddelen voor de ABN AMRO app

Lettergrootte aanpassen

De ABN AMRO app kan gebruikt worden met een groter lettertype. U kunt de lettergrootte op uw tablet of telefoon aanpassen via de instellingen. Dit doet u onder het kopje ‘toegankelijkheid’. De tekst in de ABN AMRO app verandert mee en wordt groter. Heeft u een toestel met Android en draait u ‘m om? Dan draait het scherm van de ABN AMRO app mee.

In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we u uit hoe u het lettertype op een iPhone of Android-telefoon groter maakt. 

Vrouw kijkt samen met haar kleinzoon naar haar smartphone

Duidelijk verschil in kleuren

De ABN AMRO app werkt met een duidelijk verschil in kleuren (contrast). Daarbij houden we ook rekening met kleurenblindheid. Kleur wordt altijd in combinatie met een icoon gebruikt.

Donker scherm

Voor telefoons met iOS of tablets met iPadOS is het mogelijk om de ABN AMRO app met een donker scherm te gebruiken. Deze ‘donkere modus’ zet u zelf aan via de instellingen op uw toestel. De app past zich hierop aan. In de toekomst wordt dit ook mogelijk voor Android.

Schermlezer

U kunt de ABN AMRO app met een schermlezer gebruiken. Die leest voor wat er op het scherm te zien is. De schermlezer staat standaard als hulpmiddel op een telefoon of tablet. VoiceOver voor iOS/iPadOS en TalkBack voor Android. U zet VoiceOver en Talkback aan via uw instellingen. Dit doet u onder het kopje ‘toegankelijkheid’.

In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we u uit hoe u TalkBack of VoiceOver aanzet. 

Brailleleesregel

De ABN AMRO app ondersteunt ook brailleleesregels. Hiermee kunt u lezen wat er op het scherm staat. De meeste leesregels kunt u via bluetooth aan uw mobiel of tablet aansluiten. U heeft dan wel VoiceOver of TalkBack nodig. Die kunt u aanzetten via uw instellingen.

 

Andere hulp

Gele Geldmaat in een muur

Geldmaat met spraak

Een groot aantal Geldmaten heeft een spraakfunctie. Bij ieder scherm hoort u wat u moet doen. Zo kunt u zelf geld storten en opnemen. U start deze functie door uw koptelefoon in de automaat te steken. De opening hiervoor zit aan de rechterkant en is duidelijk voelbaar.

Persoonlijke hulp van de Financiële zorgcoach

Heeft u extra hulp of ondersteuning nodig? Onze Financiële zorgcoach helpt bij het doen van uw bankzaken. Via de telefoon, Beeldbankieren of bij u thuis. De zorgcoach overlegt samen met u hoe we u het beste kunnen helpen.

We blijven werken aan verbeteringen

Het kan zijn dat een hulpmiddel nog niet probleemloos werkt. We blijven aan verbeteringen werken. Zo proberen we de ABN AMRO app nog fijner in gebruik te maken bij grote letters. In de toekomst kijken we naar ondersteuning voor een extra toetsenbord en andere hulpmiddelen.

Hulpvideo's

Zo vergroot u het lettertype op een iPhone

Zo vergroot u het lettertype op een Android-telefoon

Zo zet u VoiceOver aan op een iPhone

Zo zet u TalkBack aan op een Android-telefoon