Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Nieuwe voorwaarden flexibel krediet

Gewijzigde voorwaarden Flexibel Krediet

Meer informatie en veelgestelde vragen

U heeft een brief van ons gehad om u eraan te herinneren dat u vanaf 1 januari 2022 geen geld meer kunt opnemen van uw Flexibel Krediet. U kunt vanaf dan alleen nog aflossen. Lees er hier meer over en bekijk de veelgestelde vragen. 

Wat wijzigt er na 1 januari 2022?

Met de nieuwe voorwaarden kunt u na 1 januari 2022 geen geld meer opnemen. De opnamemogelijkheid is geblokkeerd en kunt u alleen nog aflossen. 

Waarom deze wijziging?

We vinden dat het Flexibel Krediet zoals het nu is niet meer aansluit bij deze tijd en de belangen van onze klanten. Door deze wijziging gebruikt u het krediet niet langer dan nodig is.

Wat betekent de wijziging voor u?

U kunt tot 1 januari 2022 normaal van uw krediet gebruik blijven maken zoals u dat gewend bent. Daarna kunt geen geld meer opnemen en lost u alleen nog af. Let op, is uw Flexibel Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Krediet.

Andere vragen?

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen. Als u nog meer vragen heeft, bel ons gerust: 0900-0024 (gebruikelijke belkosten) of 0031 (0)10 - 241 1720 (vanuit het buitenland). We helpen u graag.

Veelgestelde vragen met antwoorden

Ja, ABN AMRO mag de voorwaarden van het Flexibel Krediet wijzigen. Gaat u niet akkoord met de wijziging? Dan heeft u het recht uw contract meteen te beëindigen. Los hiervoor eerst uw openstaande saldo af. Lees hoe u uw lening kunt beëindigen.
U kunt tot 1 januari 2022 opnemen tot het afgesproken bedrag, aflossen en opnieuw opnemen. Na deze periode kunt u geen geld meer opnemen. U gaat door met het betalen van het maandbedrag totdat uw lening is afgelost. Let op, is uw Flexibel Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Krediet.
De opnameperiode voorkomt dat u langer dan nodig gebruik maakt van het Flexibel Krediet. Voor de financiële situatie van onze klanten – nu en in de toekomst – vinden we het beter dat een krediet als tijdelijke oplossing wordt gebruikt en uiteindelijk volledig wordt afgelost.

Tot 1 januari 2022 verandert er weinig voor u. Voor opnames geldt de normale procedure. Wij toetsen eerst het opnameverzoek en als het verzoek is goedgekeurd, betalen we het bedrag uit. Na 1 januari 2022 kunt u geen geld meer opnemen en start u met het aflossen van het saldo dat dan nog openstaat.

Ja, de opnameblokkade geldt voor alle klanten die een Flexibel Krediet hebben bij ABN AMRO. Is uw Flexibel Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Krediet.
We sturen u 3 maanden van te voren een bericht hierover.
U kunt dan geen opnames meer doen van uw Flexibel Krediet. U kunt wel gebruik maken van onze andere leningen.
Dat ligt aan uw situatie. Neem hierover contact op met een fiscaal specialist.
Ja, u kunt uw huidige Flexibel Krediet gewoon behouden, met toepassing van de nieuwe voorwaarden.

Vanaf het moment dat u de afbouwleeftijd heeft bereikt, verlagen we het kredietlimiet met 1/120e per maand. Dit doen we ook tijdens de 2-jarige opnameperiode. Hierna wordt de opnamemogelijkheid geblokkeerd en begint u met het aflossen van uw krediet. Bekijk het voorbeeld van dit effect. 


De voorwaarden van het Flexibel Krediet zijn veranderd

Los het openstaande bedrag eerst af. Daarna kunt u uw lening opzeggen. Dat doet u eenvoudig online, via Internet Bankieren. Opzegging gelukt? Dan krijgt u een bankmail met de bevestiging.

U kunt een klacht indienen op verschillende manieren: 

  1. Bellen met 0900-0024 (gebruikelijke belkosten), of 0031 (0)10 - 241 17 20 (vanuit het buitenland)
  2. Via social media (Facebook, Twitter of Whatsapp)
  3. Meld uw klacht online. Hiervoor moet u inloggen in Internet Bankieren. 

De voorwaarden zijn bij de brief toegevoegd die u medio december 2019 heeft ontvangen. Afhankelijk van het moment waarop u het contract heeft afgesloten, verschilt de afbouwleeftijd. Dit heeft enkel op u betrekking wanneer u de afbouwleeftijd (65 of 70) bereikt vóór 1 januari 2020. 

De voorwaarden die u op papier van ons heeft gekregen, zijn leidend voor uw Flexibel Krediet.
Ruim 40.000 klanten van ABN AMRO kregen de afgelopen jaren hulp van een adviseur Schuldhulp & Budgetcoaching. 85% heeft de geldzaken daardoor weer op orde. Maak een gratis afspraak met de adviseur Schuldhulp & Budgetcoaching. Of ontdek wat u zelf kunt doen om uw geldzaken gezond te krijgen en te houden op de Financieel Gezond-pagina.