Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

man met portemonee

Stand-By Service

24/7 hulp, waar ook ter wereld

Per maand:
€ 1,50
  • 24/7 noodhulp
  • Altijd uw belangrijke gegevens bij de hand
  • Met 1 telefoontje uw passen, creditcards en simkaart blokkeren

Altijd toegang tot uw gegevens

Met de Stand-By Service kunt u uw gegevens overal ter wereld opvragen, bijvoorbeeld uw medische gegevens of belangrijke documenten. Met 1 telefoontje laat u vermiste passen, creditcards en uw simkaart blokkeren. Dat is een hele zorg minder.

Let op: per 1 januari 2024 wijzigen we de tarieven en voorwaarden van onze particuliere betaalproducten. Lees meer over deze wijziging.

Extra service

  • Bagage-opspoorservice
  • Sleutelretourservice
  • Herinnering als uw documenten verlopen
  • Praktische hulp bij nood in buitenland
  • Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland
Mobiele telefoon

Wat is de Stand-By Service?

De Stand-By Service is voor alle particuliere ABN AMRO klanten met een betaalrekening. De maandelijkse kosten voor de Stand-By Service zijn € 1,50. Bij een Studenten Pakket is dat € 1 per maand.

In 3 stappen uw Stand-By Service

ABN AMRO
Papier en marker
Pakket

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren

Stap 2

Vul uw gegevens in en onderteken het formulier

stap 3

Binnen 5 werkdagen ontvangt u uw Stand-By Servicepakket in huis!

ABN AMRO

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren

Papier en marker

Stap 2

Vul uw gegevens in en onderteken het formulier

Pakket

stap 3

Binnen 5 werkdagen ontvangt u uw Stand-By Servicepakket in huis!

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u 1 ABN AMRO bagagelabel. Bent u uw bagage kwijtgeraakt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Daarna sturen we uw bagage naar het adres dat u heeft opgegeven. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand uw sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van u zijn en kunnen we ze naar u opsturen.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet u nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen u namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat u hoeft te doen, is uw documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kunt u op reis geen contant geld meer opnemen omdat uw betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we u direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van uw betaalrekening afgeschreven en u hoort telefonisch waar u het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als u onverwachts problemen heeft in het buitenland, helpen we u direct. Bijvoorbeeld als u uw paspoort of visum kwijt bent. We nemen dan samen met u contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we u bij het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijgt u vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor u in. Handig als u bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u 1 ABN AMRO bagagelabel. Bent u uw bagage kwijtgeraakt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Daarna sturen we uw bagage naar het adres dat u heeft opgegeven. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand uw sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van u zijn en kunnen we ze naar u opsturen.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet u nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen u namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat u hoeft te doen, is uw documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kunt u op reis geen contant geld meer opnemen omdat uw betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we u direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van uw betaalrekening afgeschreven en u hoort telefonisch waar u het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als u onverwachts problemen heeft in het buitenland, helpen we u direct. Bijvoorbeeld als u uw paspoort of visum kwijt bent. We nemen dan samen met u contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we u bij het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijgt u vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor u in. Handig als u bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Veelgestelde vragen

Wanneer u uw tas of portemonnee kwijt bent of als deze gestolen is, kunt u direct gratis bellen naar ons alarmnummer.

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
We blokkeren direct uw vermiste passen, creditcards en mobiele telefoon(s). Vanaf het moment dat u gebeld heeft, bent u ook niet meer aansprakelijk voor eventuele financiële risico's. De Stand-By Service dekt zelfs het eigen risico op bankpassen en creditcards. De dekking geldt niet voor passen die zijn 'opgeladen' met een bedrag, zoals een ov-chipkaart.
 
Meld de vermissing of diefstal van uw passen ook altijd bij de politie. 

Wanneer u uw telefoon kwijt bent of als deze gestolen is, kunt u direct contact opnemen met ons alarmnummer.

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
Als uw telefoon is geregistreerd in de Stand-By Service en u een provider heeft, nemen we direct contact op met uw provider om uw simkaart te blokkeren. Zo kan een ander persoon niet zomaar bij uw belangrijke gegevens komen.

U hoeft zelf geen nieuwe passen aan te vragen. Dat regelen wij voor u. Bankpassen en creditcards van ABN AMRO vervangen we gratis. De vermissing van andere passen geven we door aan de betreffende bedrijven. De kosten voor de vervanging van deze kaarten zijn voor uw eigen rekening. 

Meld de vermissing of diefstal van uw passen altijd bij de politie. Het kan voorkomen dat u een schriftelijke bevestiging van de vermissing moet laten zien.

Komt u in het buitenland in een noodsituatie? Bel dan naar + 31 20 651 59 27 om het volgende te regelen:

  • Een dringende boodschap doorgeven aan familie of vrienden.
  • Een geldvoorschot van maximaal € 1.000 aanvragen. Dat kan nodig zijn als u zonder geld zit na verlies of diefstal van uw bankpassen. Of als u bijvoorbeeld met spoed naar het ziekenhuis moet.
  • Hulp en advies bij contacten met officiële instanties, zoals ambassades.

Heeft u tijdens een noodsituatie in het buitenland noodzakelijke kosten gemaakt, zoals naar Nederland bellen of uw reisdocument vervangen? Dan kunt u hiervoor een vergoeding ontvangen.

Bekijk de voorwaarden .