Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

OVpay: het nieuwe in- en uitchecken in het OV

Bepaal zelf hoe u betaalt

Uw OV-chipkaart vergeten of heeft u er geen? Geen zorgen. Met OVpay checkt u in en uit met uw contactloze betaalpas of creditcard van ABN AMRO. Ook met uw mobiel en wearable. Zo betaalt u makkelijk, veilig en snel voor uw reis. OVpay werkt op steeds meer plekken en alle openbare vervoerders in Nederland doen mee. Lees alles over hoe het werkt en waar u het kunt gebruiken.

 

Of u nu met de bus reist of met de trein, met OVpay checkt u in én uit met uw:

  • contactloze betaalpas
  • contactloze creditcard
  • mobiel via Apple Pay of Google Pay
  • wearable
Gloeilamp
 

Hoe OVpay werkt

U houdt uw betaalpas, creditcard of mobiel tegen de kaartlezer en u bent ingecheckt. Na de reis checkt u op dezelfde manier weer uit en met hetzelfde betaalmiddel. Dus checkte u in met uw betaalpas? Zorg er dan voor dat u daarmee ook weer uitcheckt.

Waar het werkt

U kunt op steeds meer plekken in Nederland in- en uitchecken met uw betaalpas, creditcard of mobiel en alle openbare vervoerders doen mee. Lees op de site van OVpay waar u gebruikmaakt van OVpay.

Hoe u betaalt en uw reisoverzicht

De kosten van de gemaakte reizen worden aan het eind van de dag bij elkaar opgeteld en de volgende dag als 1 totaalbedrag van uw rekening afgeschreven. Dit ziet u makkelijk in uw rekeningoverzicht. 

Wilt u het reisoverzicht bekijken? Dit kan en doet u via de site van OVpay . U vult het referentienummer (deze bestaat uit 18 cijfers en letters en begint met NLOV) en het afgeschreven bedrag uit uw betaaloverzicht in. Vervolgens ziet u het overzicht van uw reis en de kosten hiervan.

Veelgestelde vragen

Zeker. U kunt OVpay gebruiken met uw contactloze betaalpas of contactloze creditcard van ABN AMRO. Ook kunt u OVpay gebruiken met:

  • Apple Pay
  • Google Pay
  • wearables

Nee. De prijs is gelijk aan het reizen met uw OV-chipkaart zonder korting of abonnement.

Op dit moment kunt u alleen in- en uitchecken zonder abonnement of korting. Heeft u dus een abonnement of korting? Gebruik dan nog even uw OV-chipkaart. In de toekomst kunt u wel OVpay gebruiken als u een abonnement of korting heeft. Wanneer dit is, is op dit moment nog niet bekend.

Neem dan op werkdagen tussen 07.00 en 17.00 uur contact op met de klantenservice van OVpay via 0900 - 1433 (gebruikelijke belkosten). U vindt ook meer informatie op de site van OVpay .

U moet genoeg saldo hebben om alle ritten van 1 dag te betalen. De ritten worden namelijk op de volgende dag in 1 keer van uw rekening afgeschreven. Als de afschrijving niet lukt omdat er te weinig saldo is, dan wordt uw betaalpas of creditcard geblokkeerd voor in-en uitchecken in het OV totdat u betaald heeft. Lees meer.

In uw rekeningoverzicht vind u een referentienummer dat begint met NLOV en daar achter 14 cijfers en letters. Voer deze, samen met het afgeschreven bedrag, in op de site van OVpay . Vervolgens ziet u een overzicht van uw gemaakte reis en de kosten hiervan. U kunt uw reisoverzicht ook in de OVpay app bekijken.