Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Betaalpas kapot of ingeslikt

Werkt uw betaalpas niet bij een geldautomaat? Of wordt uw pas ingeslikt? Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Gelukkig kunt u meteen een vervangende pas aanvragen. U regelt het snel in de app of Internet Bankieren.

 

Creditcard

Mijn pas is kapot

Werkt uw pas niet bij een betaalautomaat? Uw pas kan stuk zijn, maar het kan ook aan de betaalautomaat liggen. Vaak helpt dit:

  • Haal uw pas uit de betaalautomaat
  • Maak de chip op de pas even goed schoon. Door vuil en vet kan de betaalautomaat de chip soms niet goed lezen.
  • Probeer het opnieuw

Werkt uw pas bij meerdere betaalautomaten niet? Dan is de pas waarschijnlijk echt kapot.

Mijn pas is ingeslikt

U wilt geld opnemen en plotseling slikt de geldautomaat uw betaalpas in. Het komt niet vaak voor, maar het is wel heel vervelend als het u overkomt. Meestal wordt een pas ingenomen omdat:

  • De pas als gestolen in het systeem staat
  • Er een vermoeden van fraude is
  • Er een storing aan de geldautomaat is

Een ingenomen pas komt niet meer terug uit de geldautomaat.

Via ABN AMRO app

  1. Open de app met de knop hieronder.
  2. Kies de betaalpas en tik op vervangen.
  3. Klaar! Binnen 3 dagen ontvangt u de pas

Via chat

Kunt u niet meer inloggen in Internet Bankieren of de app? In een paar stappen kan chatbot Anna u helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie u bent.

Zo vraagt u een vervangende pas aan:

ABN AMRO

Via de ABN AMRO app

Open de app en kies in de balk bovenin 'Betalen'. Ga naar 'Betaalpassen'. Kies de betaalpas en tik op vervangen.

icoon

Via Internet Bankieren

Log in met QR. Of gebruik een extra pas of de pas van uw gezamenlijke rekening om in te loggen.

icoon

Via chat

Kunt u niet meer inloggen in Internet Bankieren of de app? In een paar stappen kan chatbot Anna u helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie u bent en kan een medewerker voor uw nieuwe pas zorgen.

Even geen betaalpas? Zo kunt u toch betalen

Contant geld opnemen zonder betaalpas

  • Heeft u de ABN AMRO app? Dan kunt u .
  • Heeft u nog een betaalpas van een andere rekening? Maak dan geld over met de ABN AMRO app. Of maak geld over naar een ander en laat die contant geld opnemen.

Betaal met uw mobiel of smart watch

Met uw iPhone, Android-telefoon of smart watch kunt u altijd makkelijk contactloos betalen, zonder betaalpas. Betalen werkt hetzelfde als betalen met uw pas. U houdt uw telefoon of smart watch tegen de betaalautomaat.

Met een creditcard

Betalen of geld opnemen kan ook met een creditcard, ook in het buitenland. Let op: contant geld opnemen met uw creditcard kost minimaal € 4,50 per opname.

Uw betaalpas activeren is makkelijk

Nieuwe betaalpas ontvangen?

Zo activeert u uw nieuwe betaalpas:

  • Betaal in een winkel met uw betaalpas met pincode
  • Check uw saldo bij de geldautomaat
  • Neem contant geld op

Nieuwe pas geactiveerd? Dan kunt u de oude pas doorknippen en weggooien.

ABN AMRO

Komt u er online niet uit?

Niet gelukt om via Internet Bankieren, de app of chat uw betaalpas te blokkeren of te vervangen? Neem dan contact met ons op. We helpen u telefonisch verder. Hou rekening met een wachttijd.

Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas?

Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om uw betaalpas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.