U kunt het Spaargeldslot voor de volgende spaarrekeningen aanzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren:
U kunt alleen zélf via de ABN AMRO app en Internet Bankieren het Spaargeldslot aan- en uitzetten. Heeft u een gezamenlijke spaarrekening? Dan kunnen beide rekeninghouders het Spaargeldslot op deze rekening aan- en uitzetten. U ontvangt een bericht met de bevestiging dat het Spaargeldslot op uw spaarrekening is aan- of uitgezet. Heeft u (of de mederekeninghouder) dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.
Nee, u kunt de wachttijd niet verkorten. Ook wij kunnen de wachttijd niet veranderen voor u. De wachttijd van 24 uur is bedoeld om het oplichters extra moeilijk te maken. Zij willen vaak dat u snel geld overboekt naar zogenaamde ‘veilige rekeningen’. Met een wachttijd van 24 uur voorkomt u dat u in deze slimme trucs van oplichters trapt. Ook geeft het u de tijd om contact met ons op te nemen wanneer u twijfelt over een overboeking.
Nee, u kunt de wachttijd niet zelf instellen. Ook wij kunnen dat niet voor u doen. Wilt u toch altijd direct een gedeelte van uw spaargeld kunnen opnemen? Open dan gratis een extra Direct Sparen. Het bedrag dat u altijd wilt kunnen opnemen, boekt u over naar deze spaarrekening. Vervolgens zet u het Spaargeldslot aan op de spaarrekening waar het grootste gedeelte van uw spaargeld op staat.
Heeft u - per ongeluk - het Spaargeldslot aangezet op de verkeerde spaarrekening? Dan kunt u het Spaargeldslot op deze rekening weer uitzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Na 24 uur kunt u weer geld overboeken vanaf deze spaarrekening.
Zo zet u het Spaargeldslot uit via de ABN AMRO app
Zo zet u het Spaargeldslot uit via Internet Bankieren:
We kunnen ons voorstellen dat het handig is om altijd wat geld achter de hand te hebben. Open gratis een extra Direct Sparen rekening. U zet het Spaargeldslot aan op de spaarrekening met het saldo dat u niet direct nodig heeft.
Stel, u heeft een spaarrekening met een spaarbedrag van € 8.000. Een bedrag van € 1.000 wilt u altijd direct kunnen opnemen. In dit geval opent u een extra Direct Sparen en stort hierop een bedrag van € 1.000. De overige € 7.000 laat u op uw bestaande spaarrekening staan. Op deze spaarrekening zet u het Spaargeldslot aan. Zo zorgt u ervoor dat het grootste gedeelte van uw spaargeld extra is beschermd.
Ja, dat kan. Als u meerdere spaarrekeningen heeft, kunt u op de volgende spaarrekeningen het Spaargeldslot aan- en uitzetten:
Ja, dat kan. Als het Spaargeldslot aanstaat, kunt u gewoon geld overboeken náár uw spaarrekening. U kunt dan alleen geen geld overboeken vanáf uw spaarrekening.
Nee, op het moment dat het Spaargeldslot aan staat, kunt u niet meer bij uw spaargeld. Dit betekent dat u dus ook geen beleggingen meer kunt aankopen vanaf deze spaarrekening.
In de ABN AMRO app en Internet Bankieren kunt u zien op welke datum en tijdstip u weer geld kunt overboeken vanaf uw spaarrekening.
In de ABN AMRO app
Ook ontvangt u een Bankmail op het moment dat u weer geld kunt overboeken vanaf de spaarrekening waarvan u het Spaargeldslot heeft uitgezet.
In Internet Bankieren
Ook ontvangt u een Bankmail op het moment dat u weer geld kunt overboeken vanaf de spaarrekening waarvan u het Spaargeldslot heeft uitgezet.
Op het moment dat u het Spaargeldslot heeft aangezet, kunnen wij geen overboekingen meer uitvoeren vanáf deze spaarrekening. Dit betekent dat ingestelde periodieke overboekingen vanaf uw spaarrekening niet meer worden uitgevoerd.
Ja, u kunt het Spaargeldslot altijd weer aanzetten. Ook binnen 24 uur nadat u het Spaargeldslot heeft uitgezet en de wachttijd dus nog loopt. Het Spaargeldslot is dan direct weer actief.
U kunt uw spaarrekening alleen opzeggen als het spaarbedrag € 0 is. Zet het Spaargeldslot daarom op tijd uit. Het duurt daarna nog 24 uur voordat u weer geld kunt overboeken van uw spaarrekening naar uw betaalrekening. Hierna kunt u uw spaarrekening eenvoudig online opzeggen.