Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Know Your Client - klantonderzoek

We doen klantonderzoek om financiële criminaliteit te voorkomen

ABN AMRO wil financiële criminaliteit voorkomen. Het is een belangrijke maatschappelijke taak. Ook moet dit volgens de wet. Daarom onderzoeken we transacties en controleren we de identiteit en persoonsgegevens van onze klanten.

ABN AMRO

Als bank kunnen en willen we bijdragen aan een veiligere samenleving. Daarom voeren we een actieve strijd tegen witwassen en financiering van terrorisme. We hebben hierbij ook een 'poortwachtersfunctie'. Dit betekent dat we actief zoeken naar mogelijk verdachte financiële transacties. Dit doen we door transacties en de identiteit van onze klanten te controleren.

Ook checken we de persoonsgegevens van onze klanten. Het kan dus zijn dat we hierover contact met u opnemen als we vragen hebben. Ook als u al langere tijd klant bij ons bent.

Onderzoek transacties en identiteit

Bij de Know Your Client Desk en Transactie Monitoring Desk van ABN AMRO analyseren zo’n tweeduizend mensen elke dag klantdossiers en transacties op rekeningen. Het kan zijn dat u een e-mail of een brief van ons ontvangt. Of dat een van onze analisten u belt. We hebben dan documenten of extra informatie van u nodig. Zo zorgen we ervoor dat uw klantdossier compleet is en klopt.

We kunnen u bijvoorbeeld vragen:

  • welke werkzaamheden u doet,
  • waar het geld op uw rekening vandaan komt, of 
  • om een toelichting te geven op bepaalde transacties.

Controle persoonsgegevens

Het kan ook zijn dat we contact met u opnemen om uw persoonsgegevens te wijzigen, aan te vullen en/of te bevestigen. Waarom?

Uw financiële veiligheid is heel belangrijk. En de administratie van de juiste persoonsgegevens helpt daarbij. Zo kunnen we er bijvoorbeeld voor zorgen dat uw nieuwe bankpas op het juiste adres aankomt.

Ook moeten we volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) ervoor zorgen dat de persoonsgegevens van onze klanten juist in onze administratie staan. Het gaat om de volgende gegevens:

  • Volledige naam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Identiteitsbewijs
  • Land(en) waar u belastingplichtig bent en burgerservicenummer (BSN)

Telefoonnummers en e-mailadressen

Dit zijn de telefoonnummers waarmee de Know Your Client Desk en de Transactie Monitoring Desk contact met u kunnen opnemen:

  • 020 - 383 10 01 / 020 – 628 26 30 (KYC Desk bestaande klanten)
  • 030 – 232 72 50 ( KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • 020 - 628 88 00 (Client Outreach Team)
  • 020 - 517 67 67 (KYC Centre/Group CDD)
Bekijk de telefoonnummers waarmee we contact kunnen opnemen voor informatie over onze zakelijke klanten.
Dit zijn de e-mailadressen waarmee de Know Your Client Desk en de Transactie Monitoring Desk contact met u kunnen opnemen:

  • kyc.klantinformatie@nl.abnamro.com (KYC Data team)
  • kyc.desk.retail.banking@nl.abnamro.com (KYC Desk bestaande klanten)
  • kyc.desk.retail@nl.abnamro.com (KYC Desk bestaande klanten) 
  • kycdesk.ncto.retailbanking@nl.abnamro.com (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • cdd.contact.team@nl.abnamro.com (Transactie Monitoring Desk)
  • contactteam.tm@nl.abnamro.com (Client Outreach Team)
  • GroupCDDsupport@nl.abnamro.com (KYC Centre/Group CDD)
Bekijk de e-mailadressen waarmee we contact kunnen opnemen voor informatie over onze zakelijke klanten.
Heeft u nog vragen? Bel dan onze Servicedesk Persoonsgegevens . We helpen u graag.

Samen naar een veiligere samenleving

Voor ABN AMRO begint een betere wereld met een eerlijk gebruik van ons financiële systeem. We willen dus niet dat criminelen of terroristen hier misbruik van maken. We willen wel dat ons financiële systeem veilig en betrouwbaar is en blijft voor onze klanten. Naast het doen van klantonderzoek, werken we daarom samen met andere partijen zoals overheden, politie, universiteiten en andere banken. En delen we kennis met elkaar. Samen zorgen we voor een veilige, financiële omgeving voor u als klant en voor onze maatschappij.