Hieronder leest u meer over de documenten die we op kunnen vragen als we onderzoek doen.
UBO staat voor 'Ultimate Beneficial Owner', oftewel 'Uiteindelijk Belanghebbende'. Een UBO is een natuurlijk persoon, die een direct of indirect belang heeft in de organisatie. Dat is het geval als deze persoon:
Het is belangrijk dat uw UBO-gegevens altijd compleet zijn en kloppen. Daarom vragen we u eens in de zoveel tijd om een UBO-verklaring aan te leveren. Wanneer het zover is, ontvangt u van ons een brief. In deze brief leggen we uit welke informatie we nodig hebben en welke stappen u moet nemen.
Het organogram moet aan 6 voorwaarden voldoen. Hieronder leest u welke dat zijn. We verzoeken u te controleren of het organogram hier aan voldoet:
Het formulier voor de vennootschapsverklaring staat in de bijlage van de brief die u heeft ontvangen. Vul de vennootschapsverklaring volledig in met de datum en een handtekening van alle vennoten die onderdeel zijn van de VOF/CV. Dit moet overeenkomen met de inschrijving bij KVK.
Heeft u het formulier niet ontvangen, maar moet u deze wel aanleveren? Neem dan contact met ons op.
Het formulier voor de maatschapsverklaring staat in de bijlage van de brief die u heeft ontvangen. Vul de maatschapsverklaring volledig in met de datum en een handtekening van alle maten. Ook moet een eventuele echtgenoot, echtgenote of geregistreerd partner deze maatschapsverklaring ondertekenen.
Heeft u het formulier niet ontvangen, maar moet u deze wel aanleveren? Neem dan contact met ons op.
Het formulier voor Cliëntenprofiel Zakelijk Vastgoed staat in de bijlage van de brief die u heeft ontvangen. Wij vragen u deze verklaring volledig in te vullen. Volg hiervoor de stappen in het formulier. Wanneer u om een toelichting wordt gevraagd, wilt u deze uitgebreid beantwoorden?
Heeft u het formulier niet ontvangen, maar moet u deze wel aanleveren? Neem dan contact met ons op.
Uittreksel Kamer van Koophandel en statuten van buitenlandse bedrijf of bedrijven die bij ons bankieren.
We hebben een uittreksel nodig van de buitenlandse Kamer van Koophandel waar uw bedrijf staat ingeschreven. Ook ontvangen we graag de statuten van dit bedrijf.
Afhankelijk van de rechtsvorm en locatie kunnen we meer documenten opvragen.
Voor non-profitorganisaties (NPO's) geldt dat we specifieke informatie en documenten kunnen opvragen. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.
Het kan zijn dat we ook andere informatie opvragen zoals facturen, kasboeken en andere informatie die nodig is voor ons klantonderzoek.