Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Systeemeisen en browsers

Wilt u snel en veilig aan de slag met Internet Bankieren? Bekijk welke besturingssystemen en browsers u daarvoor kunt gebruiken.

 

Snel en veilig aan de slag met Internet Bankieren

Wij doen er alles aan om de ABN AMRO website zo goed mogelijk te beveiligen. Wilt u ook veilig gebruikmaken van Internet Bankieren of iDEAL? Wij hebben voor u op een rijtje gezet welke besturingssystemen en browsers u daarvoor kunt gebruiken. Gebruik altijd de meest actuele versies van uw besturingssysteem en browser.

Browsers updaten of downloaden

Wij adviseren u voor alle browsers de laatste versie te gebruiken. U bent dan verzekerd van beveiligingsupdates en zogenoemde 'servicepacks' van de leverancier. Update uw huidige browser of stap over naar een andere browser.

Gekoppeld inloggen bij OS X Yosemite

Heeft u uw Mac geüpgraded naar OS X Yosemite? En logt u in met uw e.dentifier via de usb-kabel? Download en installeer dan de software voor de e.dentifier2 opnieuw. Let op: Herstart uw Mac eerst na de installatie. Pas daarna kunt u weer gekoppeld inloggen via uw usb-kabel.

Beperkt gekoppeld inloggen bij Windows 8 en hoger en Windows RT

Gebruikt u de Internet Explorer app op uw startscherm van Windows 8 of hoger? Dan kunt u niet gekoppeld inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier2. Dat kan wel als u de Internet Explorer browser via uw bureaublad start. Met Windows RT is het helemaal niet mogelijk om gekoppeld in te loggen.

Beeldschermresolutie

De minimale beeldschermresolutie voor Internet Bankieren en iDEAL is 800 bij 600 pixels. Wij bevelen aan de hogere resolutie 1024 bij 768 pixels te gebruiken. Voor Mijn Dealingroom heeft u deze resolutie van 1024 bij 768 pixels ook nodig.

Voor een optimale weergave van Internet Bankieren op de besturingssystemen Windows Vista of Windows 7 of 8, stelt u het thema 'Classic' in bij 'Eigenschappen' voor 'Beeldscherm'. Voor optimale weergave op een Apple-computer kiest u 'Beeldscherm' in het keuzemenu op het bureaublad.

Systemen niet ondersteund

Er zijn diverse besturingssystemen en browsers in omloop. Het is voor ons helaas niet mogelijk om technische ondersteuning te verlenen op de besturingssystemen en browsers die niet aansluiten op onze systeemeisen, bijvoorbeeld Linux, Opera of verouderde versies van Windows. U kunt ze meestal wel gewoon gebruiken.

Heeft u vragen over de functionaliteit binnen Internet Bankieren op uw systeem? Neemt u dan gerust contact met ons op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

Cookies instellen

Internet Bankieren op onze site werkt alleen als u het gebruik van cookies door onze website toestaat. Is uw browser ingesteld dat cookies niet worden geaccepteerd, dan moet u voor Internet Bankieren een uitzondering maken. Raadpleeg hiervoor de helpfunctie van uw browser.

Mijn Dealingroom

Voor Mijn Dealingroom adviseren wij u altijd de laatste Java-versie te gebruiken en het gebruik van breedbandverbinding (ADSL/Kabel). Weet u niet of Java op uw computer is geïnstalleerd of dat uw computer juist is verbonden? Test dit via de testlink. U krijgt dan een scherm waarin een aantal tests uitgevoerd worden. Krijgt u een foutmelding, neem dan contact op met de Mijn Dealingroom Servicedesk via 0900 - 92 15 (gebruikelijke belkosten).

Veilig bankieren

Zijn uw computer en internetverbinding goed beveiligd? En waar moet u verder op letten als u gaat internetbankieren? Wij hebben een aantal tips voor veilig bankieren op een rijtje gezet.

Veilig bankieren

Ondersteunde besturingssystemen en browsers

Internet Explorer 9

Google Chrome (laatste twee versies)

Firefox (laatste twee versies)

Internet Explorer 11

Google Chrome (laatste twee versies)

Firefox (laatste twee versies)

Edge

Internet Explorer 11

Google Chrome (laatste twee versies)

Firefox (laatste twee versies)

Internet Explorer 11

Google Chrome (laatste twee versies)

Firefox (laatste twee versies)

Safari 8 en hoger

Google Chrome (laatste twee versies)

Firefox (laatste twee versies)