Wilt u een of meer personen laten registreren als gevolmachtigde(n) voor uw bankzaken? Dan hebben we de notariële akte van uw notaris nodig. U kunt de gevolmachtigde(n) eenvoudig online bij ons aanmelden.
Laat een notariële volmacht opmaken bij de notaris.
Vul het formulier 'Notariële volmacht aanmelden' in.
In de e-mail staat welke documenten we nodig hebben. Hieronder leest u welke documenten dat kunnen zijn.
Laat een notariële volmacht opmaken bij de notaris.
Vul het formulier 'Notariële volmacht aanmelden' in.
In de e-mail staat welke documenten we nodig hebben. Hieronder leest u welke documenten dat kunnen zijn.
Een notariële volmacht is een verklaring waarin u vastlegt wie uw financiële beslissingen mag nemen als u dat zelf niet meer kunt of wilt. Degene die u de volmacht geeft (
De termen notariële volmacht en levenstestament worden vaak door elkaar gebruikt. In een levenstestament legt u uw persoonlijke en medische wensen vast. Als u alleen uw financiële wensen wilt vastleggen, heeft u een notariële volmacht nodig.
We kunnen de notariële volmacht alleen verwerken als die niet ouder is dan drie maanden. U vindt de datum op de notariële akte.
Is de volmacht ouder dan drie maanden? Dan hebben we een uittreksel van het Centraal Levenstestamentregister nodig of een verklaring van de notaris dat de notariële volmacht rechtsgeldig is. Dit kan een mail of brief zijn of het kan de volmacht zijn met een stempel 'heden'.
U beslist wanneer de volmacht ingaat:
U kunt maximaal vier personen als gevolmachtigden bij ons aanmelden. Heeft u een gezamenlijke rekening? Dan moet u voor elke rekeninghouder een notariële volmacht aanmelden.
We zijn verplicht de gevolmachtigde(n) te identificeren als zij nog niet bekend zijn bij ABN AMRO. Daarom verzoeken we de gevolmachtgde(n) een afspraak te maken met de Private Banker van de volmachtgever en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. De volmachtgever kan de gegevens van de Private Banker met u als gevolmachtigde delen.
Iedere gevolmachtigde krijgt een uniek klantnummer. Ook leggen we de handtekening en een kopie legitimatiebewijs van de gevolmachtigde(n) vast in onze administratie.
Een volmachtgever moet klant zijn van ABN AMRO voordat hij gevolmachtigde(n) kan aanmelden.
Bent u volmachtgever, nog geen klant en heeft u interesse in ABN AMRO MeesPierson? Maak dan een afspraak via ABN AMRO MeesPierson.
In de notariële akte is vastgelegd of de gevolmachtigde(n)
Gezamenlijk bevoegd? | Met eigen pas toegang tot rekening volmachtgever? | Extra pas aanvragen voor rekening volmachtgever? |
Wel eigen rekening/ wel ondervolmacht | Ja | Ja |
Wel eigen rekening/ geen ondervolmacht | Ja | Nee |
Geen eigen rekening/ wel ondervolmacht | Niet van toepassing | Ja |
Geen eigen rekening/ geen ondervolmacht | Niet van toepassing | Nee* |
*U heeft alleen bij ondervolmacht toegang tot de rekening van de volmachtgever met een extra pas van de volmachtgever of met een eigen betaalpas als u zelf een ABN AMRO rekening heeft.
Zelfstandig bevoegd? | Met eigen pas toegang tot rekening volmachtgever? | Extra pas aanvragen voor rekening volmachtgever? |
Wel eigen rekening | Ja | Ja |
Geen eigen rekening | Niet van toepassing | Nee |
Is de notariële volmacht al bij ABN AMRO geregistreerd en is er sprake van een gezamenlijke bevoegdheid? Als u dit wilt wijzigen naar zelfstandige bevoegdheid, vul dan het ondervolmachtformulier in.
Let op: dit kan alleen als de mogelijkheid van ondervolmacht is opgenomen in de notariële akte.
In de mail die u van ons krijgt, vermelden we welke gescande gekleurde kopieën van de documenten we van u nodig hebben. Dit kunnen zijn:
U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie van ons. Mail naar bwv-notariele.akte@nl.abnamro.com als u nog vragen heeft, onder vermelding van uw referentienummer. Of kijk op de pagina Service en Contact hoe we u verder kunnen helpen.
Heeft u geen e-mail ontvangen? Dan hebben we uw aanvraag nog niet verwerkt.